5.03.2008

Dün Gece ve Sonraki 3

Dün geceden başlayalım.
Benim için %50 sürprizli bir geceydi. Şahsen, bir futbolsever olarak Milan-Arsenal maçını takip etmeyi tercih ettim. Sevilla UEFA kupasını aldığı zaman bile benim için üst düzey izlenir bir takım değildi. Kaldi ki iki kupa arasında çok ciddi farklar olduğuna inanıyorum. Yani herkes Porto'nun yaptığını yapacak diye bir kaide yok.


Şimdi bu girişi okuyanlar Fenerbahçe'nin galibiyetini önemsiz kılmak adına bu cümleleri sarfettiğimi düşünmesinler. Ben sadece söz konusu galibiyetten duygusallığı düştüğümüz zaman geriye kalanları burada sizinle paylaşıyorum. Fenerbahçe'nin ne denli büyük bir iş başardığı kesinlikle ortada. Dün bana sorsanız Fenerbahçe ve Celtic'in tur geçme olasılıklarını mucize ile adlandırırdım. Her ne olursa olsun karşınızda Sevilla var. Ben 2-0 geriye düşmenin aslında Fenerbahçe'nin işine yaradığını düşünüyorum. Bazı maçlarda erken geriye düşmek size maçın gidişatı anlamında avantaj sağlar. Genellikle en rahat oldukları yer olan İspanya Ligi'nde bu yıl 26 karşılaşmada sadece 12 galibiyetleri var. Genel olarak Avrupa'yı düşünürseniz önemli bi takım ama Şampiyonlar Ligi açısından öyle olduğunu sanmıyorum. Önemsenecek iki futbolcu var biri Kanoute diğeri Alves. Bakıldığı zaman Fenerbahçe'nin de en az Sevilla kadar çeyrek finalde olmayı hakettiğini söyleyebiliriz.


Fenerbahçe açısından altını çizmek istediğim iki oyuncu var Uğur Boral ve Deivid. Jesus Navas mı? Tamam Football Manager oynuyor olabiliriz ama futbolu oradan takip etmiyoruz sonuçta. Bu kadar övdükleri genç yetenek yazın İspanya Ulusal Takımı'nda olacak mı? Sanmıyorum.


Benim için gecenin bir diğer sürprizi Arsenal oldu. Dünkü yazımda Milan'ın tek tutunacak dalının kaldığını ve farklı bir konsantrasyon ile oynayabileceklerini söylemiştim. Fena da değildiler ama Arsenal'ın bu kadar dirençli olabileceğini sanmıyordum açıkçası. Ve Barcelona sportif direktörü acaba dün Cesc ile ilgili söylediği sözler yüzünden üzgün müdür? Milan için artık değişim zamanının geldiğini resmen söyleyebiliriz. Aslında tüm bir İtalya Ligi açısından da. Inter ve Roma'nın da işinin ne denli zor olduğunu düşünürsek İtalyansız bir çeyrek final olası ve umarım olur da belki tekrar şapkalar önde değerlendirme yaparlar.


Barcelona ve Manchester United için söylenecek fazla birşey yok. Kısacası Fenerbahçe ile aynı akşam tur vizesi alan takımların bir sonraki turda rakip olmamaları tercihimiz olacaktır.


Gelelim bu akşama.

Porto-Schalke
Enteresan maç. Porto büyük favori. Kasım ayından bu yana enteresan bir istatistik geliştirdiler; gol yedikleri maçları kaybediyorlar. Yani pek gol yemiyorlar. 2008'de sadece Sporting Lisbon ve Schalke'ye yenildiler. Liglerinde de açık ara liderler. Schalke'nin durumu biraz Sevilla gibi Bundesliga'da. Onlar için Avrupa'da yolun sonu diyebiliriz.

Chelsea-Olympiacos
0-0'ın rövanşı. Chelsea için bu yıl gidebildikleri en iyi yere kadar gitmeleri başarı, fazla birşey beklememek lazım, her kafadan bir ses çıkıyor zira. Doldurdukları futbolcularla iddalı da bir reserve takım sahibi oldular. Orada şampiyonluk gelebilir bak. Yunan Ligi bizim lig gibi rekabetli bu yıl, eğer Olympiacos'u tutarsa bu diri tutar o kadar.

Real Madrid-Roma
İşte gecenin maçı. Roma böyle gergin maçlarda daha da gerilir. Bu yıl fena gitmiyorlar. Real Madrid inanılmaz iniş çıkışlı. 2-1'de iki maçlı eleminasyonda en sakat sonuçlardan biridir. Merakla takip edeceğiz. Normalde Real Madrid diyoruz ama sürprize açık gene de.

1 yorum:

herdem taze dedi ki...

sevilla, çeyrek final belki ama yarı finale çıkabilecek bir futbol oynamıyordu gerçekten bu yıl. özellikle defansta, duran toplardaki zayıflıklarıyla. geçen yıl bundan çok daha iyilerdi. yine de fener'le oyuncu kalitesi açısından bariz bir fark var (defans ve kaleci hariç).
kanoute ve alves dışında, ispanya liginin açık ara gol kralı (krallıkta lider daha doğrusu) fabiano, keita ve capel'i de saymalı. poulsen ve birkaçı daha dahil bu adamlardan hiçbirini türkiye'ye getiremezsin.

arsenal favoriydi bence milan karşısında. son 3-4 haftada değil belki ama sezonun tümüne bakarsak avrupa'da en iyi futbolu oynayan 3-4 takımdan biri ve premier ligin lideri ile ligde evinde aylarca kazanamamış, serie a'da 5. durumdaki takımın mücadelesi.