7.06.2008


Bugüne kadar bekledim sağlam bir Euro 2008 yazısı yazmak için. Yazı kalabalığında bir de ben eklemek istemedim. Herhangi bir preview yapmayağım, yani kadrolar, maçlar, hakemler vs. hepsini zaten bir tık ile buradan öğrenebiliyorsunuz. Ben burada daha çok kendi beklentilerimden bahsedeceğim. Takımlar ve oyuncular açısından.

Turnuva tahminleri herkesin bildiği gibi ligden çok daha zordur. Zira burada sınırlı sayıda karşılaşma oynanır ve hani 100 kere karşılaşsa bazir bir sonuçla kazanacak takımlar yenilebilir. Takımlar da futbolcular da o gün yeterli güçte olmayabilirler. Zaten turnuvaları bu kadar çekici ve güzel kılan, büyüleyen de budur. Yıllardır dünya klasmanının 1 numarası Arjantin'in uzun süredir Dünya Kupalarında başarısızlığı da mesela buna bağlanabilir.

Takımlardan başlamak gerekirse eğer birinci gruptan çıkma adayı takımlar benim için Portekiz ve İsviçre olacak. Tabi gönlümüz Ulusal Takımımızdan yana ama pek o durumda olduğumuzu düşünmüyorum futbol olarak. Gruptan çıkmak bile benim için sürpriz olur. En iyi ihtimalle grup 3lüğü geçiyor benim aklımdan.

İkinci grupta Almanya ve herşeye rağmen Hırvatistan gruptan çıkma adaylarım. Polonyo buraya kadar başarıyla geldi ama sanırım bu kez sadece tecrübe depolayacaklar.

Ölüm grubu Fransa ve İtalya'yı çeyrek finale taşır. İyi bir Van Persie ile Hollanda zorlayabilir ama ondan da iyi haberler gelmiyor.

4. grup ise Yunanistan ve İspanya'yı bir üst tura çıkartır derim. Aslında benim için yine de en zor tahmin edilebilir grup.

Şampiyonluk adayı olarak da en üste Almanya'yı yerleştiriyorum. Birçoklarının favorisi İtalya ve Fransa'yı pek şanslı görmemekle birlikte, sürpriz için adaylarım Hollanda ve İspanya.

Gelelim benim şampiyona boyunca takibimde olacak futbolculara. Şunu ifade edeyim listenin aslı 127 adet futbolcudan oluşuyor. Tabi bazılarının forma şansı bulamaması muhtemel. Evet delirdim sanırım:

Çek Cumhutiyeti : Martin Fenin, Vaclav Sverkos
Portekiz : Joao Moutinho, Miguel Veloso
İsviçre : Gökhan İnler, Valon Behrami, Eren Derdiyok
Türkiye : Mehmet Topal, Mevlüt Erdinç
Avusturya : -
Hırvatistan : Luka Modric, Niko Kranjcar
Almanya : -
Polonya : Adam Kokoszka
Fransa : Samir Nasri, Karim Benzema, Bafetimbi Gomis
İtalya : Fabio Quagliarella
Hollanda : İbrahim Afellay
Romanya : -
Yunanistan : Giorgos Samaras
Rusya : Ivan Saenko, Pavel Pogrebnyak
İspanya : Alvaro Arbeloa, Cesc Fabregas, Ruben de la Red, David Silva
İsveç : Sebastian Larsson

Bir daha ekleyeyim her ülkeden bir çok futbolcu var aslında ama buraya yüksek derecede olanları yazdım. Farkedeceğiniz gibi bu oyuncuların bir kısmı klüpler düzeyinde kendini ispatlamış ancak ilk büyük organizasyon deneyimi olacak futbolcular, bir kısmı ise kendisine burayı çıta yapabilecek oyuncular. Zaten gidişattan sizleri haberdar edeceğim şampiyona içerisinde de bol bol.

Herkese iyi ve keyifli şampiyonalar.

Hiç yorum yok: